
Na mocy podpisanej w dniu 28 października 2025 roku Umowy z Mazowieckim Kuratorem Oświaty, Powiatowi Zwoleńskiemu została przyzna dotacja celowa dla Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej w Zwoleniu na zakup sprzętu, pomocy dydaktycznych, narzędzi lub na realizację działań określonych w rządowym programie wspierania organów prowadzących szkoły i placówki w rozwijaniu umiejętności cyfrowych dzieci i młodzieży na lata 2025–2029 - „Cyfrowy Uczeń. Program jest finansowany z budżetu państwa i ma na celu wsparcie cyfryzacji polskich placówek oświatowych w ramach działań mających na celu podniesienie jakości kształcenia oraz wyrównanie szans edukacyjnych uczniów. Inicjatywa ta ma na celu doposażenie szkół i placówek w nowoczesny sprzęt komputerowy oraz zapewnienie uczniom i nauczycielom dostępu do narzędzi cyfrowych wspierających proces diagnozy i terapii, co przełoży się na lepsze efekty nauczania.
Kwota dotacji celowej przyznana na zakup pomocy dydaktycznych dla placówki wynosi 75 000 zł. Wkład własny powiatu stanowi: wkład finansowy w kwocie 13 207,84 zł oraz rzeczowy w formie sprzętu komputerowego, pomocy dydaktycznych i/lub narzędzi z zakresu nowoczesnych technologii, wykorzystywanych jako pomoce dydaktyczne, zakupionych w roku złożenia wniosku o udział w Programie. Całkowita wartość zadania wynosi 93 750,00 zł, w tym kwota przeznaczona na zakupy deklarowanych we wniosku pomocy dydaktycznych, sprzętu lub narzędzi to 88 207,84 zł.
Dzięki realizacji programu Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Zwoleniu zostanie doposażona w 7 komputerów stacjonarnych, 3 laptopy, podłogę interaktywną, a także nowoczesne programy multimedialne do terapii psychologicznej, pedagogicznej i logopedycznej. Otrzymane wsparcie w postaci komputerów, laptopów, narzędzi i specjalistycznych komputerowych programów terapeutycznych do bezpośredniej pracy z dziećmi i młodzieżą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi przyczyni się do bardziej efektywnej realizacji zadań poradni poprzez umożliwienie specjalistom wykorzystania technologii cyfrowej w codziennej pracy terapeutycznej. Jednocześnie nauczyciele rozwiną własne kompetencje cyfrowe, co przełoży się na lepsze przygotowanie dzieci do funkcjonowania w społeczeństwie informacyjnym. Specjaliści zostaną przeszkoleni z wykorzystywania narzędzi cyfrowych, aplikacji i programów, co pozwoli na adaptację nowych technologii do indywidualizacji procesu diagnostycznego i terapeutycznego w zakresie projektowania, np. pomocy do terapii dzieci i młodzieży o specjalnych potrzebach edukacyjnych z wykorzystaniem technologii cyfrowych, motywowania uczniów poprzez narzędzia cyfrowe, dostosowania podejmowanych działań do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów. Stworzy to warunki do trwałej zmiany podejścia do procesu diagnostycznego i terapeutycznego, czyniąc je bardziej nowoczesnym, angażującym i dostosowanym do wyzwań XXI wieku.
Izabela Młyńska- Dyrektor PPP w Zwoleniu
Joanna Zubrzycka- pedagog














