facebook
Rozumiem Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z witryny wyrażasz zgodę
na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies.
mapka Kazanów Przyłęk Policzna Zwoleń Tczów

Stawiam na swoją przyszłość



Wycieczka architektów krajobrazu
Warszawa – Powsin

15.10.2012r uczniowie klas IIIa oraz IIa/c uczestniczyli w wycieczce zrealizowanej z ramach programu „Stawiam na swoja przyszłość”. Celem wyjazdu było zapoznanie się z konstrukcją ogrodu na dachu BUW oraz roślinnością tam rosnącą, a także strukturą, organizacją i roślinnością występującą na terenie Ogrodu Botanicznego w Powsinie.
Pierwszym punktem programu był zielony ogród Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego, który zaskoczył nas ilością i zróżnicowaniem małej architektury (ciągów komunikacyjnych, ławek, koszy na śmieci, pergoli). Jesienna panorama Warszawy na zawsze zostanie w naszej pamięci.
Po obfitym obiedzie udaliśmy się na podbój ogrodu botanicznego w podwarszawskim Powsinie, gdzie przewodnicy oprowadziły nas po najciekawszych miejscach tego 40ha założenia. Mieliśmy możliwość zapoznać się z roślinnością pochodzącą z różnych stref klimatycznych, powąchać wiele gatunków róż parkowych oraz poznać nietypowe pod względem koloru i budowy warzywa.
Bogatsi w doznania i zapatrzeni w przyrodę wraz z opiekunami panią Justyna Ścibisz, panią Katarzyną Bachanek wróciliśmy do domów.

Katarzyna Bachanek

 

 

 

 

 

 

 

 



Dwudniowa wycieczka Architektów Krajobrazu
Ujazd-Sandomierz- Baranów Sandomierski

W dniach 4-5 października 2012 roku uczniowie klas IIIa oraz IIa/c wraz z opiekunami panią Katarzyną Bachanek, panią Katarzyną Krzyśko-Płachta oraz panią Joanną Kowalczyk uczestniczyli w wycieczce realizowanej w ramach projektu „Stawiam na swoją przyszłość”. Celem wyjazdu było zapoznanie się z architekturą oraz ukształtowaniem terenu części województwa świętokrzyskiego oraz wysłuchania wykładów na temat historii powstawania i kształtowania się ziemi sandomierskiej.
Podczas pierwszego dnia wyjazdu uczniowie ZSR-T w Zwoleniu zwiedzili zamek Krzyżtopór w Ujeździe oraz Kolegiate w Klimontowie po której oprowadził nas wybitny historyk Stanisław Sas Tarnawski. Po zakwaterowaniu w gospodarstwie agroturystycznym Orlik udaliśmy się na wieczorny rejs statkiem Maria.
W drugi dzień pobytu wraz z przewodnikiem udaliśmy się na spacer i śladami Ojca Mateusza poznawaliśmy uroki ziemi sandomierskiej. Z Bramy Opatowskiej oglądaliśmy piękną panoramę Sandomierza i okolic, spacerowaliśmy podziemną trasą turystyczną przebiegającą pod fundamentami miasta, zwiedzaliśmy dom Długosza i gotycka Katedrę, przemierzyliśmy najgłębszy i najdłuższy wąwóz lessowy w okolicach Sandomierza (wąwóz Królowej Jadwigi). Głodni, ale pełni wrażeń po wyczerpującym spacerze, udaliśmy się na wyczekiwany obiad.
Ostatnim punktem programu była najpiękniejsza rezydencja magnacka
w Polsce i jeden z najlepiej zachowanych renesansowych zamków w Europie,
a mianowicie Zamek w Baranowie Sandomierskim wraz z pięknym renesansowym ogrodem. Cały zespół zamkowo-parkowy ukształtowany został na wzór krakowskiego Wawelu - dlatego zamek w Baranowie jest nazywany powszechnie "małym Wawelem".

Katarzyna Bachanek

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



NAŁĘCZÓW – KAZIMIERZ DOLNY- PUŁAWY

28 września 2012r. architekci krajobrazu z klas IV oraz III wraz z opiekunami panią Katarzyną Bachanek, panią Magdaleną Krajewską oraz panią Joanną Kowalczyk uczestniczyli w darmowej wycieczce zrealizowanej w ramach projektu „Stawiam na swoją przyszłość”, której celem było poznanie zasad kształtowania się różnych typów krajobrazu.
W trakcie trwania wyjazdu zwiedziliśmy położony na płaskowyżu nałęczowskim Park Zdrojowy w Nałęczowie, który przecina szereg alei i ścieżek. Park podzielony jest na 2 części korytem Bystrej, która spiętrzona śluzą rozlewa się w owalny staw. Drzewostan parku, starannie dobierany i pielęgnowany przez prawie 190 lat, jest chlubą nałęczowskiego uzdrowiska. Obok znanych krajowych gatunków drzew iglastych i liściastych spotyka się tu okazy flory zachodnioeuropejskiej, a nawet amerykańskiej (np. wysokie sosny-wejmutki). Na ponad 20 hektarach rosną m.in. kasztanowce, lipy, sosny i dęby, ale także tulipanowce amerykańskie, katalpy (inaczej surmie) i skrzydłoorzech chiński.
W Kazimierzu Dolnym zwiedziliśmy rynek z zabytkowymi kamieniczkami budowanymi z wykorzystaniem skał wapiennych. Udaliśmy się na spacer wąwozem lessowym oraz weszliśmy Górę Trzech Krzyży, której zbocza i szczyt porasta chroniona prawnie, rzadka roślinność, wśród której możemy znaleźć wisienkę karłowatą, omany i ostnice, a z góry widać cały Kazimierz i dolinę Wisły. Góra Trzech Krzyży to miejsce, z którego rozciąga się najbardziej chyba znany widok na Kazimierz Dolny.
Ostatnim punktem programu była osada pałacowo-parkowa Pałacu Czartoryskich w Puławach oraz spacer po terenie parku krajobrazowego.
Serdeczne podziękowania dla pani przewodnik, która z wielkim zamiłowaniem i cierpliwością opowiedziała nam o różnicach w ukształtowaniu krajobrazu tak blisko nas sąsiadujących miejscowości.

Katarzyna Bachanek

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



WYCIECZKI ZAWODOWE W RAMACH PROJEKTU
,,STAWIAM NA SWOJĄ PRZYSZŁOŚĆ” W ROKU SZKOLNYM 2012/2013

W roku szkolnym 2012/2013 w ZSR-T kontynuowany jest program wycieczek dla uczniów w ramach projektu ,,Stawiam na swoją przyszłość”.
Program ten obejmuje w bieżącym roku szkolnym następujące klasy: 2 a/c (technikum architektury krajobrazu/ technikum rolnicze), 4c (technikum rolnicze),
3c (technikum rolnicze). Uczniowie tych klas nieodpłatnie wyjeżdżają w ramach projektu w miejsca, w których zapoznać się mogą z działalnością: instytucji związanych z rolnictwem, gospodarstw agroturystycznych, zakładów pracy i in.
Pierwszy z serii wyjazdów odbył się 24.09.2012r. Uczniowie klasy 2a/c wraz z opiekunami: Ewą Hołuj-Motyczką i Katarzyną Bachanek odwiedzili Instytut Uprawy Nawożenia i Gleboznawstwa (IUNG) W Puławach, który jest jednostką badawczo-rozwojową, podległą Ministerstwu Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Prowadzi on prace obejmujące uprawę roślin, nawożenie, żyzność gleb oraz rozpoznanie
i ochronę przestrzeni rolniczej. Spotkanie z pracownikami Instytutu którzy mają bogate doświadczenie w dziedzinie organizacji i urządzania gospodarstw rolnych, ekologizacji obszarów wiejskich oraz gospodarowania na obszarach problemowych
i chronionych pozwoliło zdobyć wiedzę nie tylko na temat działalności Instytutu ale także zapoznać się z zakresem wykonywanych w nim prac i doświadczeń niezbędnych dla rolników. Zwiedzaliśmy również przyległą do Instytutu osadę pałacowo-parkową z zabytkami i przepięknym parkiem.
Druga wycieczka także z klasą 2a/c odbyła się 8.10.2012r., opiekunami byli: Ewa Hołuj-Motyczka, Katarzyna Bachanek, Jan Jamka. Pierwszym miejscem, które odwiedziliśmy był Ogród Botaniczny UMCS zajmujący areał 21,25 ha. Kolekcje ogrodowe, które spacerując zwiedzaliśmy liczą ponad 1600 gatunków drzew
i krzewów, ponad 3300 roślin zielnych rosnących w gruncie oraz ok. 1600 gatunków roślin szklarniowych. Służą one jako materiał do badań naukowych dotyczących aklimatyzacji w naszych warunkach roślin pochodzących z różnych kontynentów
i stref klimatycznych, biologii kwitnienia i owocowania, wartości użytkowych
i leczniczych. Z ogrodu przeszliśmy do znajdującej się nieopodal Okręgowej Stacji Chemiczno-Rolniczej w Lublinie oferującej ponad 250 metod badawczych, najnowocześniejszą aparaturę i laboratoria zajmującej się m.in. wykonywaniem analiz gleb, roślin, płodów rolnych i leśnych i doradztwem w sprawach nawożenia gleb. Zapoznaliśmy się szczegółowo z działalnością stacji i jej zadaniami.
Trzeci wyjazd w ramach projektu ,,Stawiam na swoją przyszłość‘’ odbył się 9.10.2012r. z klasą 4c (technikum rolnicze), opiekę sprawowały: Bożena Sowińska, Ewa Hołuj-Motyczka. Wycieczkę rozpoczęliśmy od zwiedzania Zakładów Azotowych SA, czyli polskiego przedsiębiorstwa chemicznego z siedzibą w Puławach specjalizującego się w wielkotonażowej produkcji jednoskładnikowych nawozów azotowych, (saletra amonowa, mocznik, RSM, siarczan amonu), jeden z największych na świecie producentów melaminy i największe polskie przedsiębiorstwo w branży Wielkiej Syntezy Chemicznej. Produkuje także kaprolaktam, nadtlenek wodoru, AdBlue i gazy techniczne. Jedną z atrakcji był wjazd na taras widokowy jednego z najwyższych kominów produkcyjnych 134 metry wysokości i oglądanie terenów zakładów azotowych.
Następnym etapem wyjazdu była wizyta w Oddziale Instytutu Pszczelnictwa w Puławach zajmującego się badaniami z dziedziny hodowli pszczół, poznawania ich biologii, doskonalenia metod obsługi pasiek oraz określaniem składu i właściwości wszystkich produktów wytwarzanych przez pszczoły. Mogliśmy się zapoznać ze sposobami badania produktów pszczelich przede wszystkim miodu i jego właściwościami.
Na koniec tej wycieczki odwiedziliśmy gospodarstwo agroturystyczne ,,Przy Wąwozie” w Karmanowicach. Gospodarstwo położone jest na terenie Kazimierskiego Parku Krajobrazowego w zacisznej i spokojnej okolicy w połowie drogi między Kazimierzem Dolnym a Nałęczowem. Na terenie gospodarstwa utrzymywane są między innymi: strusie emu, świnka peruwiańska, kaczki, kury i kozy a tym samym produkty otrzymywane od zwierząt stanowią podstawę menu.
Ostatni wyjazd w tym roku kalendarzowym to wycieczka 16.10.2012r. z klasą 3c (technikum rolniczego) także do Zakładów Azotowych SA w Puławach. Początkowo ZAP nastawione były na wytwarzanie nawozów azotowych dla potrzeb rolnictwa, lecz w trakcie rozwoju systematycznie zwiększały produkcję chemikaliów. Sprzedaż chemikaliów stanowi obecnie 40% ogólnej produkcji i sukcesywnie rośnie. Zwiedziliśmy niektóre linie produkcyjne i zapoznaliśmy się z zakresem działalności zakładu. Również mieliśmy okazję podziwiać panoramę okolicy z wieży widokowej 134 metrowego komina produkcyjnego. Następnie odwiedziliśmy gospodarstwo agroturystyczne ,,Przy Wąwozie”
w Karmanowicach, gdzie znów spotkaliśmy przemiłą właścicielkę, dowiedzieliśmy się jak prowadzić gospodarstwo agroturystyczne i tym razem udało nam się odbyć spacer wąwozem lessowym.
Uczestnictwo we wszystkich tych bezpłatnych wycieczkach pozwoliło młodzieży rozwijać swoją wiedzę i umiejętności, poszerzyć zainteresowania i zapoznać się z działalnością instytucji związanych z rolnictwem.

Ewa Hołuj-Motyczka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Drugi cykl projektu „Stawiam na swoja przyszłość” w Zespole Szkół Rolniczo – Technicznych rozpoczęty

Od września 2012 roku ruszyła druga edycja projektu „Stawiam na swoją przyszłość” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego w Zespole Szkół Rolniczo-Technicznych w Zwoleniu.
W ramach projektu w roku szkolnym 2012/2013 będą kontynuowane dodatkowe zajęcia wyrównawcze i przygotowujące do egzaminów maturalnych z przedmiotów: język polski, język angielski i matematyka, zajęcia wyrównawcze i przygotowujące do egzaminu zawodowego z rachunkowości i przedsiębiorczości oraz zajęcia ukierunkowane na rozwój kompetencji kluczowych i zainteresowań uczniów z fizyki, rolnictwa, kształtowania terenów zieleni, grafiki komputerowej i fotografii oraz zajęcia sportowe (aerobik, gimnastyka, piłka halowa i piłka siatkowa).W bieżącym roku szkolnym – podobnie jak w poprzednim – 30 uczniów/uczennic będzie miało możliwość skorzystania z bezpłatnych wyjazdów na basen do Kozienic połączonych z nauką pływania. Ponadto w ramach realizacji projektu organizowane są kursy doskonalące: kurs z prawa jazdy kategorii B dla 20 uczniów/uczennic ZSR-T i kurs udzielania pierwszej pomocy. Uzupełnieniem zajęć są wycieczki edukacyjne powiązane tematycznie z przedmiotami, z których odbywają się zajęcia dodatkowe i wyjazdy studyjne. Młodzież uczestnicząca w zajęciach otrzymuje nieodpłatne materiały dydaktyczne, min. podręczniki, pomoce dydaktyczne.
W projekcie oprócz dodatkowych zajęć prowadzone jest poradnictwo i doradztwo edukacyjno-zawodowe dla uczennic i uczniów mające na celu określenie predyspozycji zawodowych uczniów/uczennic i wskazanie dalszego kierunku kształcenia. Łącznie w roku szkolnym 2012/2013 będzie objęte poradnictwem 184 osoby oraz współpraca
z przedsiębiorcami w zakresie organizowania dodatkowych praktyk zawodowych dla uczniów.
Hanna Grabowska



Zajęcia sportowe za unijne pieniądze w Zespole Szkół Rolniczo-Technicznych w Zwoleniu.


W ramach projektu „Stawiam na swoją przyszłość”, Zespół Szkół Rolniczo-Technicznych otrzymał przybory sportowo-gimnastyczne, przyrządy do ćwiczeń oraz inne pomoce naukowe, służące kształtowaniu i doskonaleniu u uczniów sprawności cech motorycznych.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX- Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionie Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego
Korzystając ze środków unijnych zakupiono :
  • Piłki halowe
  • Piłki siatkowe
  • Stroje piłkarskie
  • Stroje siatkarskie
  • Stroje do aerobicu
  • Siatki do bramki
  • Siatki z antenkami
  • Stepy do aerobicu
  • Maty treningowe
  • Czepki
Są one wykorzystywane na pozalekcyjnych zajęciach sportowych organizowanych w ramach wyżej wymienionego projektu. Zajęcia te rozpoczęły się w październiku 2011r. i będą realizowane do maja 2013 r.
Nad realizacją tych zajęć czuwa 4 nauczycieli wychowania fizycznego, a liczba uczniów korzystających z nich to 72 osoby. Prowadzonych jest 5 typów zajęć: piłka siatkowa, gimnastyka, piłka halowa, aerobic oraz nauka pływania na basenie.
W czasie tych zajęć uczniowie pracują nad techniką i taktyką gier zespołowych, kondycją fizyczną oraz rozbudzeniem swojego „ducha” sportowego. Efektem tych działań jest rozwijanie u młodzieży zdrowej rywalizacji z zachowaniem zasady „fair play” w sporcie i w życiu. Uczniowie mogą się sprawdzić poprzez udział w wielu imprezach sportowych i szkolnych, nie tylko na szczeblu powiatowym.
Uczniowie mają też możliwość zaspakajania swoich potrzeb ruchowych poza salą gimnastyczną. W celu doskonalenia umiejętności pływackich a także wyrabiania nawyków racjonalnego spędzania czasu wolnego, co tydzień 30 uczniów ma możliwość korzystania z zajęć na basenie w Kozienicach.

Harmonogram zajęć sportowych
dla uczniów ZSR-T
na rok szkol. 2011/2012
współfinansowane ze środków Unii Europejskiej
ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

PONIEDZIAŁEK WTOREK SOBOTA
14.20 -15.55 14.20 -15.55 11.00-12.30
Piłka siatkowa
G. Stawarz
Gimnastyka
A .Bartosiewicz
Piłka Halowa
B.Wdowska
  14.20 -15.55  
  Aerobic
M. Szymanowicz
 
  16.00- 20.00  
  Basen
Kozienice
 


Harmonogram zajęć na basenie
Rok szkol.2011/2012

BASEN W KOZIENICACH
Wtorek 13.12.2011 godz.16.00
Wtorek 20.12.2012 godz.16.00
Wtorek 03.01.2012 godz.16.00
Wtorek 31.01.2012 godz.16.00
Wtorek 21.02.2012 godz.16.00
Wtorek 28.02.2012 godz.16.00
Wtorek 20.03.2012 godz.16.00
Wtorek 03.04.2012 godz.16.00
Wtorek 17.04.2012 godz.16.00
Wtorek 24.04.2012 godz.16.00
Wtorek 15.05.2012 godz.16.00
Wtorek 29.05.2012 godz.16.00
Wtorek 05.06.2012 godz.16.00
B.Wdowska

 



Dzięki środkom unijnym młodzież z ZSRT w Zwoleniu uczy się udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej na profesjonalnych fantomach szkoleniowych

W ramach projektu „Stawiam na swoją przyszłość” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX - Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionie, Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego w Zespole Szkół Rolniczo-Technicznych w Zwoleniu realizowane są zajęcia dodatkowe z udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej.

Do celów szkoleniowych służą młodzieży dwa fantomy zakupione również za środki unijne:
  • Little Anne stanowi odzwierciedlenie fizjologii i anatomii przeciętnego dorosłego człowieka i został tak zaprojektowany, aby umożliwić realistyczny trening podstawowych umiejętności z zakresu resuscytacji oddechowo-krążeniowej. Jest przeznaczony do nauki masażu serca oraz sztucznego oddychania,
  • Little Junior fantom dziecięcy lekki i wiernie odtworzony manekin do treningu resuscytacji dziecka.
Młodzież ma również możliwość ćwiczeń na defibrylatorze treningowym półautomatycznym. Oprogramowanie trenażera zawiera 10 scenariuszy treningowych umożliwiających symulowanie różnych warunków zdarzeń w czasie ćwiczeń. Symulowane scenariusze są zgodne z aktualnymi wytycznymi obowiązującymi w medycynie ratunkowej.

Dzięki profesjonalnym urządzeniom i pomocom dydaktycznym zakupionym ze środków unijnych uczniowie zostaną przeszkoleni w profesjonalny sposób, co pozwoli im na uzyskanie certyfikatów ukończenia kursu pierwszej pomocy, a w przyszłości będzie przydatne zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Nowy projekt unijny na lata 2011-2013 pozwoli na lepsze przygotowanie uczniów ZSR-T w Zwoleniu do matury i egzaminów zawodowych

 W dniu 13 września 2011 roku Uchwałą Zarządu Województwa Mazowieckiego Nr 1970/84/11 został zatwierdzony do realizacji projekt pod nazwą Stawiam na swoją przyszłość” współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX- Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionie Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego.

Głównym celem projektu jest podwyższenie atrakcyjności i jakości kształcenia przez rozszerzenia programu rozwojowego Zespołu Szkół Rolniczo – Technicznych w Zwoleniu. W osiągnięciu założonego celu ma pomóc realizacja dodatkowych zajęć wyrównawczych i przygotowujących młodzież do egzaminów maturalnych i zawodowych, zajęcia ukierunkowane na rozwój kompetencji kluczowych i zainteresowań, wyjazdy studyjne, współpracę z przedsiębiorcami oraz poradnictwo i doradztwo edukacyjno-zawodowe dla 320 uczniów Zespołu Szkół Rolniczo-Technicznych w Zwoleniu. Projekt realizowany będzie w okresie od 01.10.2011 do 31.08.2013. Zajęcia prowadzone będą m.in. z języka polskiego, języka angielskiego, matematyki, rachunkowości, przedsiębiorczości, fizyki, rolnictwa, kształtowania terenów zieleni, grafiki komputerowej , fotografii i zajęcia sportowe. Dla prawidłowej realizacji zaplanowanych działań zostaną zakupione materiały biurowe, podręczniki do zajęć, programy multimedialne, pomoce dydaktyczne m.in. laptopy, drukarki, telewizory, projektor multimedialny, głośniki do komputera, wskaźniki laserowe, aparat fotograficzny. Młodzież uczestnicząca w zajęciach otrzyma teczki, długopisy, notatniki oraz książki i inne materiały dydaktyczne.

Całkowity koszt projektu wynosi 1 232 521,41 z czego dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Społecznego i Budżetu Państwa wyniesie 1 069 673,25 zł natomiast 162 848,16 zł to wkład własny Powiatu Zwoleńskiego.

 

Hanna Grabowska

Opiekun zajęć dodatkowych




Zajęcia odbywać się będą z następujących przedmiotów:  języka polskiego, języka angielskiego, matematyki, rachunkowości, przedsiębiorczości, fizyki, rolnictwa, kształtowania terenów zieleni, grafiki komputerowej , fotografii i zajęcia sportowe.

 

Udział w projekcie jest nieodpłatny, a każdy jego uczestnik może wziąć udział w dowolnej liczbie zajęć, na których otrzyma bezpłatne materiały i pomoce dydaktyczne.

  1. Regulamin naboru i uczestnictwa w projekcie.

  2. Zał. nr 1 - deklaracja uczestnictwa w projekcie

  3. Zał. nr 2 - przetwarzanie danych osobowych

  4. Zał. nr 3 - dane do PEFS

Program Regionalny - Mazowsze Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013.

dla rozwoju Mazowsza